Přidávejte trendy hudbu na Instagramu a TikToku. Trendy hudba hraje významnou roli pro algoritmy na sociálních sítích. Pokud je vašim cílem získat vysoké dosahy u videí na sociálních sítích, věnujte pozornost správnému výběru hudby.
Algortimus na Instagram Reels a TikToku
Jakmile se z určité skladby stane trend, algoritmy upřednostňují videa s danou zvukovou stopou a začnou je více ukazovat dalším uživatelům. Samotní uživatelé u takových videí zvyšují míru zapojení, díky větší interakci v podobě lajků, komentářů, sdílení a také díky watch time neboli délce sledování.
Hudba samozřejmě není jediný prvek, který ovlivňuje dosahy, mezi další klíčové faktory patří samotný obsah a délka videa, počet lajků, komentářů a sdílení, jazyk, který je ve videu, popisek a hashtagy. Když se budete věnovat všemu a budete ve své tvorbě konzistentní, máte mnohem větší šanci na úspěch.
Zdroj: stock.adobe.com
Hudební knihovna na Instagramu a TikToku
Hudba vyvolává emoce, proto u dobře zvolené hudby, která je navíc trendy, se zvyšuje míra zapojení. Instagram i TikTok mají svou hudební knihovnu, kde si lze vybrat z široké nabídky. Pokud video stříháte v CapCutu či v jiném editoru videí, hudbu si přidáte přímo v něm, avšak při nahrávání Reels či TikToku, zvukovou stopu přidávejte přímo v aplikaci Instagramu či TikToku, a to z toho důvodu, že ne vždy se vám hudba propíše a když se nepropíše, tak to znamená jediné – nižší dosahy.
Jak najít trendy hudbu na Instagramu a TikToku?
Otevřete si Instagram či TikTok, přejděte na hlavní stránku a sledujte videa, která se vám zde zobrazují. Hudba, která se často opakuje je aktuálně trendy, hudbu lze prokliknout a zjistit tak kolikrát byla ve videu použita a lze se podívat i na další videa tvůrců, kteří ji použili.
Při přidávání Reels či TikToků se neřiďte pouze tím, která hudba aktuálně zaujímá trendy žebříčky na sociálních sítích, ujistěte se, že daná hudba je v souladu s tématem vašeho videa a se zaměřením vašeho profilu.